Que és el TDAH?

El TDAH és un trastorn neurològic que afecta entre un 5% i un 7% de la població en edat escolar, això vol dir un o dos nens per aula, que produeix un desequilibri entre la dopamina i la noradrenalina, substàncies químiques que afecten als neurotransmissors que trameten els missatges al cervell.

Les principals conductes que provoca el TDAH són:

Inatenció: tenen força dificultat per a estar atent.
Impulsivitat: els costa controlar les seves conductes, emocions i pensaments.
Hiperactivitat: tenen un nivell superior i inapropiat d`activitat per a la seva edat.

Hi ha tres tipus predominants de TDAH:

• Amb predomini del dèficit d’atenció.
  • Amb predomini de la impulsivitat i la hiperactivitat.
  • Tipus combinat on trobem símptomes de manca d’atenció, impulsivitat i hiperactivitat.

És molt important fer-ne un diagnòstic adequat  ja que el TDAH no desapareix a l’edat adulta com es creia fins no fa gaire, només les conductes hiperactives queden atenuades, mentre que la desatenció i la impulsivitat l’acompanyaran tota la vida.

Un tractament eficaç a la infància pot contribuir al futur dels infants i joves, millorant el seu rendiment acadèmic i les habilitats socials i sobre tot l’autoestima.

Nota: Aquesta definició l'hem fet els membres d'Associació TDAH Garraf amb els coneixements adquirits fins ara. Si creieu que no és correcte, que ens hem equivocat o deixat alguna cosa important no dubteu en enviar-nos un email a Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessiteu que el JavaScript estigui habilitat per a mostrar-la

logo associacio